Czy naturalność może zwiększać sprzedaż?

autentyczny

Piękna bielizna, ale na niepełnosprawnej modelce. Smaczne owoce, ale o nieregularnych kształtach. Czy nie-idealność rzeczywiście nas pociąga?

Piękne, ale niedoskonałe

O akceptacji dla każdych kobiecych kształtów było ostatnio głośno za sprawą marki Dove. Ale naturalnośćstaje się popularna także w innych branżach.

Amerykańska firma American Eagle reklamuje swoją bieliznę z serii Aerie nie dokonując retuszu zdjęć w Photoshopie. Wprawdzie modelki są dość szczupłe, ale nie ukrywają swoich tatuaży czy niedoskonałości cery.

Jeszcze dalej poszła angielska marka Debenhams, wydając w 2013 roku katalog swoich sukienek i strojów kąpielowych. Pokazane na zdjęciach kobiety nie tylko odbiegają rozmiarami od uznanego w biznesie kanonu, ale niektóre nie kryją także swojej niepełnosprawności.

Niedoskonałe, ale smaczne

Groteskowe Jabłko, Absurdalny Kartofel, Ohydna Pomarańcza, Nieudana Cytryna, Szpetny Bakłażan, Paskudna Marchewka i Nieszczęsna Mandarynka. Tak sprzedawane przez siebie owoce i warzywa nazwała sieć Intermarche. W swoich sklepach we Francji zaoferowała klientom produkty o nieregularnych kształtach, które do tej pory były odrzucane (gdyż nie spełniały unijnych norm). A przecież Niechlubne Warzywa i Owoce (Inglorius Vegetables and Fruits) smakują tak samo, jak ich idealne odpowiedniki.

To już trend, a nie moda

O autentyczności i naturalności mówi się już na tyle długo (kilka lat), że zjawisko to można uznać za trwały trend. Pomaga nam on bronić się przed wtłaczaniem w schematy, ograniczaniem swobody i uniformizacją. Pozwala budować poczucie własnej wartości i akceptację dla naszych niedoskonałości. A często także skłania nas do większych zakupów.

Poznajcie też inne aspekty autentyczności.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Debenhams.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


  • Facebook