Authenticity = marka prawdę Ci powie

Autentyczność

Zobaczcie, jak przyrządzane są nasze McKanapki. Przejedźcie się naszym lekko staroświeckim New Beetle. Skosztujcie naszego lokalnego piwa wytwarzanego od pokoleń. Autentyczność to naturalność i wiarygodność.

Prawdziwość oznacza wprowadzanie w życie tego, czego się naucza. Dotrzymywanie słowa, mówienie prawdy, dbanie o innych. Powszechnie najczęściej kojarzona z produktami eco i naturą, autentyczność ma też kilka innych wymiarów.

Autentyczne bo oparte na tradycji

To, co stare, z dawnych czasów, wydaje nam się trwalsze, solidniejsze, pewniejsze.

  • Odnawiamy stare, zabytkowe meble
  • Kupujemy torebki od Gucciego w stylu vintage
  • Nosimy okulary i sukienki w stylu retro
  • Z nutką sentymentu wsiadamy do Nowego Żuczka (New Beetle)
  • Płacimy krocie za dżemy i chrzany krakowskiego Kredensu
  • Niektórzy decydują się nawet na ręcznie robione rowery Pashley.

Autentyczne bo naturalne

Zniesmaczeni ilością sztucznych dodatków, poszukujemy jedzenia naturalnego, prostego i ekologicznego. W modzie są wyroby prosto od rolnika lub masarza. Na przekór codziennemu zabieganiu kultywujemy podejście slow food.

Lubimy też naturalność materiałów:

  • Domy budowane z drewna, kamieni i cegieł
  • Drewniane solidne klocki zamiast plastikowej chińszczyzny
  • Ubrania wykonane z lnu lub wełny.

Sprawdzamy metki, czytamy opisy składników na opakowaniach, cenimy firmy, które uczciwie dbają o swoje środowisko – Ślad Węglowy (Carbon Footprint) firmy Tesco czy Etykieta Odżywcza (Nutritional Label) firmy Timberland.

Autentyczne bo lokalne

Stajemy się lokalnymi patriotami. Chcemy mieć poczucie, że nasze decyzje przekładają się na wsparcie sąsiadów, lokalnych społeczności czy regionu.

  • Wyszukujemy lokalne marki piwa (Brackie) czy małe prywatne browary (Majer w Gliwicach)
  • Słuchamy naszej tradycyjnej muzyki (Zakopower)
  • Kolekcjonujemy rękodzieła i unikalnie wykonane przedmioty (internet pełen jest jednoosobowych e-shopów oferujących własnoręcznie wytworzone torby ze starych jeansów czy zrobione na drutach skarpetki).

Autentyczne bo od ludzi i dla ludzi

To poniekąd taki nasz sprzeciw wobec korporacji, globalizacji, masowej produkcji i odczłowieczenia.

  • Kwitnie świat filmów video kręconych komórką i rozpowszechnianych przez media społecznościowe, pokazujących powszednie życie każdego z nas
  • Odrzuca nas konieczność dzwonienia na infolinię czy „rozmowy” z botami; chcemy, by mówili do nas prawdziwi, przyjaźnie nastawieni ludzie
  • Od razu wyczuwamy fałsz w reklamach, gdzie fachowców (lekarzy, bankowców czy ubezpieczycieli) grają aktorzy, a nie prawdziwi specjaliści.

Autentyczne bo uczciwe, przejrzyste i godne zaufania

Prawdziwość jest elementem trendu Trustability – marek godnych zaufania, które:

  • Są ludzkie
  • Są proaktywne
  • Dotrzymują danych obietnic.

Jeśli kupujemy produkt ekologiczny chcemy, by jego naturalność nie kończyła się na opisie na etykiecie. Gdy firma chwali się sadzeniem drzew, to niech to robi ze względu na szczytny cel, a nie dla promocji i reklamy.

Pragniemy, by biznes współtworzył dobro wspólne i dzielił się swoim (często ogromnym) zyskiem z potrzebującymi.

Pozostaje jeszcze kwestia ceny tej naszej autentyczności. Produkty naturalne, ekologiczne, lokalne, tradycyjne są zwykle o wiele droższe niż produkcja masowa. Stać na nie tylko niewielką część społeczeństwa. Czy nie jest więc to jedynie nowa forma elitaryzmu – autentyczności dla bogatych?

POWIĄZANE WPISY

Trustability = zaufaj mi

Big Data = wiedza zaklęta w liczbach

Zdjęcie dzięki uprzejmości stephaniecirihal.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


  • Facebook